Materiały

Nasza platforma to kilkadziesiąt godzin nagrań z różnych obszarów budowania firmy. Wiedza selekcjonowana i tworzona przez praktyków. Dołącz i zacznij biznesową edukację już dziś.

Dołącz za 39zł/miesiąc

netto

AKADEMIA FOUNDERA

AMA Bartosz Ferenc - o budowaniu firm: e-commerce, SaaS, usługowej

ikona: zegar

Długość materiału: 109min

Bartosz Ferenc to nałogowy przedsiębiorca, który prowadzi szereg różnych organizacji, o czym opowiada podczas prawie dwugodzinnego spotkania.

Piotr Litwa - Google Analytics - mierzenie i rozumienie

ikona: zegar

Długość materiału: 60min

Piotr Litwa w godzinnym wystąpieniu opowiada o podstawach Google Analytics – m.in.. o tym jak to działa, „z czym to się je” i dlaczego wcale nie jest darmowe.

AMA Franiszek Georgiew

ikona: zegar

Długość materiału: 143min

Franciszek Georgiew, twórca agencji Tigers, podzielił się z nami kulisami procesu rebrandingu agencji a także odpowiedział na szereg pytań dotyczących tak agencji, jak i jego samego.

AMA Diana Koziarska

ikona: zegar

Długość materiału: 120min

Wszystko co chcielibyście wiedzieć o funduszach venture capital, ale baliście się zapytać! Diana opowiedziała o tym, jak działa VC, dlaczego ona odrzuca niektóre propozycje, dlaczego czasem należy odrzucić propozycję funduszu… i o wielu innych kwestiach związanych z finansowaniem firmy – absolutny must-watch!

Natalia Laskowska - Jak przeprowadzać spotkania 1:1

ikona: zegar

Długość materiału: 91min

Podczas spotkania rozmawialiśmy o tym, dlaczego spotkania 1:1 to najważniejsze narzędzie do zarządzania dla managera.
Natalia opowiedziała o podstawowych zasadach prowadzenia takich spotkań i stosowanych technikach, które od ręki można zastosować w codziennej pracy menedżerskiej.

Mick Griffin - Selling to everyone is selling to no one. Learn to narrow down your ICP and learn how to solve their problems

ikona: zegar

Długość materiału: 55min

Mick na konkretnych przykładach pokazuje, jak sensowne i wartościowe jest określenie granic swojego biznesu i jego odbiorców, nawet jeśli oznacza to odrzucenie sporej grupy potencjalnych, a przynajmniej w naszych głowach, klientów.

Maciej Wilczyński - Pricing, czyli jak sprawić, by firma była 10-15% bardziej rentowna?

ikona: zegar

Długość materiału: 47min

O tym dlaczego cena jest ważna, dlaczego należy myśleć o niej już teraz i dlaczego „teraz” to za późno jeśli tworzycie już produkt – o tym wszystkim i wielu innych kwestiach Maciej opowiada podczas swojej sesji.

Małgorzata Jasnoch - Przywództwo włączające – jak budować kulturę angażowania zespołu

ikona: zegar

Długość materiału: 101min

Małgorzata opowiedziała, ale także zachęciła uczestników do stawiania własnych tez i wniosków, o przywództwie włączającym.
Mowa była więc o tym, jak stać się osobą liderską, która z jednej strony otwiera siebie przed zespołem, ale z drugiej zachęca zespół do otworzenia się na nowe zadania i zachęcić ich do współuczestniczenia w procesach decyzyjnych.

Kacper Kostrzewa - Cold calling: jak robić to dobrze

ikona: zegar

Długość materiału: 107min

Podczas spotkania Kacper opowiada o całym spektrum zagadnień związanych z cold callingiem – m.in. o najczęstszych błędach i ich konsekwencjach czy o tym, jak ważne są skrypty i struktura takich działań. Mówi także o dobrym elevator pitchu, a także uczy jak odróżnić wymówkę klienta od realnej obiekcji, jak odpowiadać na najczęstsze obiekcje klientów i oczywiście – jak radzić sobie z Gatekeeperem czyli recepcją/sekretariatem.

Łukasz Podgajny - Notion jako baza wiedzy – firmowa i osobista

ikona: zegar

Długość materiału: 63min

Łukasz opowiada o nie tylko ogólnie o Notion, ale przede wszystkim o praktycznych aspektach wykorzystania tego narzędzia. Pokazuje zarówno wykorzystanie go w formie prywatnej bazy wiedzy i informacji, jak i dzielenia się danymi, procedurami czy poradami wewnątrz organizacji.

Arkadiusz Szczudło - Kawka z prawnikiem na temat zabezpieczania swojego IP w działalności

ikona: zegar

Długość materiału: 32min

Arek przejrzyście odpowiada na najpopularniejsze pytania w zakresie takich tematów jak ochrona marki, rejestracja znaków towarowych i praw autorskich, sposoby na walkę z nieuczciwą konkurencją, praktyczne metody zabezpieczenia IP w Twojej działalności oraz umowy prawnoautorskie.

Adrian Gorzycki - najczęstsze błędy przedsiębiorców, którzy uruchamiają firmowy kanał YouTube

ikona: zegar

Długość materiału: 65min

Podczas rozmowy z Adrianem dowiedzieliśmy się w jakie pułapki najczęściej wpadają przedsiębiorcy, którzy chcą rozwinąć kanał YouTube dla swojej firmy. Rozmawialiśmy o kolejnych etapach realizacji firmowego kanału YT, aby „natknąć się” na rozmaite problemy i błędy popełniane przez firmy, ich pracowników i właścicieli.

Maciej Oniszczuk - #NowyŁad - rozwiewamy wątpliwości

ikona: zegar

Długość materiału: 45min

Maciej Oniszczuk rozwiewa rozmaite mity i legendy, jakie narosły wokół przenoszenia firmy do Czech, Wielkiej Brytanii czy też na Cypr lub Maltę. Opowiada, jak to wygląda w praktyce i dla kogo ma sens, a dla kogo niekoniecznie.

Kamil Lelonek - Jak pozbyć się stresu, pokonać zmęczenie i podnieść koncentrację

ikona: zegar

Długość materiału: 80min

Temperatura w jakiej śpimy, określenie czy występuje u nas więcej serotoniny, dopaminy a może jeszcze innego związku, okulary blokujące światło niebieskie i last but least – suplementacja.
O tym wszystkim i o wielu innych ważnych kwestiach mówił Kamil Lelonek.

Maciej Sasin - Dlaczego firmy potrzebują doradztwa?

ikona: zegar

Długość materiału: 52min

Maciej opisał problemy Founderów, firm, zobrazował przykładami. Zachęcam do obejrzenia materiału, w którym poruszone są m.in. kwestie:

  • ścieżki firm i tego w jakim momencie „życia” zgłaszają się do konsultantów
  • relacji i efektywności
  • tego, że doradcy pomagają dojść firmom tam, gdzie one chcą
  • tego, że z zewnątrz coś może wyglądać ładnie, w przeciwieństwie do tego, co w środku – i jak temu zaradzić

Anna Gąsiorowska - Grywalizacja jako element rozwoju firmy

ikona: zegar

Długość materiału: 50min

Anna wytłumaczyła na czym polega grywalizacja, pokazała jej podłoże historyczne, a następnie…
  • pokazała, jak i dlaczego grywalizacja pomaga w relacjach z klientem
  • na co powinien uważać przedsiębiorca, decydując się na zastosowanie grywalizacji w swojej firmie
  • pokazała obszary zainteresowania
  • pokazała, w jakich obszarach grywalizacja będzie się rozwijać (tu: warto zwrócić uwagę chociażby na advert gaming!)

Agnieszka Rudak - wirutalna asystentka

ikona: zegar

Długość materiału: 46min

Agnieszką opowiedziała o codzienności pracy wirtualnej asystentki.
Dowiesz się:
  • jak wygląda relacja na linii WA – przedsiębiorca
  • dlaczego warto pytać o bezpieczeństwo danych
  • na co firmy powinny zwracać uwagę przy wyborze WA

AMA Wiktor Jodłowski - Zakładanie szkoły językowej

ikona: zegar

Długość materiału: 100min

Podczas spotkania z Wiktorem dowiedzieliśmy się nie tylko tego, jak krok po kroku tworzyli Talkersi.pl, ale także posłuchaliśmy o ich szybkiej drodze do online’u czy o tym, jak rekrutują lektorów i sprawiają, żeby coraz bardziej angażowali się w funkcjonowanie szkoły.

Andrzej Bieda - Czy Black Friday jeszcze działa? Analiza trendów oraz kampanii Landingi z 2020 roku

ikona: zegar

Długość materiału: 35min

Biznesowy Klub Dyskusyjny - od 0 do 50 000 MRR

ikona: zegar

Długość materiału: 100min

Spotkanie poprowadził Bolesław Drapella. Skupiliśmy się na dwóch sferach, tym co pomaga oraz tym co utrudnia rozwój firmy na wczesnym etapie od 0 do 50 tysięcy złotych regularnego miesięcznego przychody (MRR). Różne doświadczenia pomogły wymieniać się nie tylko w tych najważniejszych i często 'wyświechtanych’ niejako hasłach typu 'zespół’, 'budżet’, 'pozyskiwanie klientów’ czy 'planowanie’. Rozmowa pomogła zgłębić te obszary z perspektywy doświadczeń osób, które faktycznie tam były, miału lub mają te wyzwania.

Biznesowy Klub Dyskusyjny - Budowanie kultury organizacji

ikona: zegar

Długość materiału: 110min

Podczas BKD, które poprowadził Mateusz Kurletto było m. in. o tym, czy rodzina może być wartością i elementem organizacyjnej kultury. Także o tym, co można zrobić, gdy core’owi pracownicy Twojej firmy traktują ją tylko jako kolejne źródło zarobku.

Biznesowy Klub Dyskusyjny: Turkusowe zarządzanie

ikona: zegar

Długość materiału: 90min

Spotkaliśmy się z Maciejem Sasinem, Jakubem Gołębiowskim, Pawłem Koryckim i Markiem Wzorkiem, by rozmawiać o turkusowym zarządzaniu. Dyskusja toczyła się wokół celów, narzędzi, zespołu. Mogliśmy poznać kilka punktów widzenia.

Biznesowy Klub Dyskusyjny - Pensja Foundera

ikona: zegar

Długość materiału: 120min

Wynagrodzenie głowy firmy to temat, z którym wiele osób się mierzy. BKD poprowadził Bartosz Gayer.

Biznesowy Klub Dyskusyjny - Kultura organizacji

ikona: zegar

Długość materiału: 120min

Franciszek Georgiew poruszył bardzo ważne tematy jak firma, budowa, wartości, pracownicy, zespół. Co sprawia, że ludzie identyfikują się z organizacją? Jakie lektury warto poznać, by zgłębić ten temat? Co jest kluczowe?

Marcin Cichocki - Copywriting sprzedażowy

ikona: zegar

Długość materiału: 30min

Skuteczny tekst napisany w Internecie językiem korzyści to najlepszy sprzedawca w sieci. Napisany raz, działa przez długi czas. Język korzyści jest uniwersalny i nie dotyczy tylko copywritingu, ale także bezpośredniej sprzedaży.

How I built it: Just Join IT

ikona: zegar

Długość materiału: 30min

Piotr Nowosielski to pasjonat startupów i rozwoju biznesu w oparciu o społeczność. CEO Just Join IT (www.justjoin.it). Wychodzi z założenia, że najlepsze rzeczy w marketingu, tak samo jak w życiu, są za darmo, a firmy powinny starać się skracać dystans i pokazywać ludzką twarz swojej marki. O tym opowiadał na ostatnim spotkaniu.

How we built it - Unity Group

ikona: zegar

Długość materiału: 50min

Grzegorz Kuczyński i Grzegorz Rudno-Rudziński opowiedzieli o tym, jak wyglądało dojrzewanie kultury organizacji Unity Group, ale również o tym, jak sprawić, aby po 20 latach dalej chcieć być razem w biznesie. Jak sami twierdzą, nie dotyka ich problem samotności Foundera, bo tworzą zespół, o który dbają niczym o związek. Pod tym względem wielu uważa ich za unikat – zespół Founderów, który gra razem, nie zaś jako jednostki.

AMA Anna Rek i Jakub Gołębiowski - Videomarketing

ikona: zegar

Długość materiału: 60min

Dowiecie się m.in. o ewolucji TikToka (i dlaczego jak zaczynać to JUŻ!), strategii, roli explainera i tym, czym dokładnie jest, opowiadaniu historii. A także na co w ogóle zwrócić uwagę, zaczynając temat tworzenia video w firmie.

AMA Filip Głodek - Jak założyć restaurację

ikona: zegar

Długość materiału: 60min

Restauracja, foodtruck, kawiarnia… w zasadzie mamy odpowiedzi na pytania o dowolny biznes gastronomiczny! Jak go założyć? Ile to kosztuje? Jak udało się przetrwać czasy pandemiczne w branży gastro?

AMA Małgorzata Bekas - Z IT do własnego biznesu opartego na pasji

ikona: zegar

Długość materiału: 90min

Droga Founderki, która jest wulkanem energii! O pracy na etacie, by później… zająć się psami! Biznes „Mam psa! I co teraz?” to owoc pracy i realizowaniu się w pasji, o czym opowiedziała Małgorzata Bekas.

PROCESY I STRATEGIA

Piotr Litwa - Analityka w służbie firmy

ikona: zegar

Długość materiału: 169min

I sesja: Największe zagrożenia w Google Analytics

II sesja: Segmentacja użytkowników

III sesja: Optymalizacja landing page

IV sesja: Optymalizacja ścieżki użytkownika

Maciej Milcarz - Prognozowanie w Excelu

ikona: zegar

Długość materiału: 397min

I sesja: Cashflow like a pro: czym jest trend liniowy, jak jest zbudowany, jakie są jego wady?

II sesja: Czym są wahania sezonowe, jak są wyznaczane?

III sesja: Value at risk oraz Tail value at risk oraz case study pewnego startupu

IV sesja: Prognozowanie oparte o wiedzę ekspercką i symulacje Monte Carlo.

Konrad Kwiatkowski - Strategia i egzekucja

ikona: zegar

Długość materiału: 387min

I sesja: Wartości organizacji, misja (w oparciu o podejście Scaling Up. 2.0) i BHAG

II sesja: Strategia, 3-letni plan strategiczny (w oparciu o podejście Scaling Up. 2.0) i kierunki strategiczne (w oparciu o metodologię BSC –Balanced Scored Card)

III sesja: Cele roczne, szczegółowy plan działań rocznych i techniki wyznaczania oraz egzekwowania w/w celów na bazie dziennej, tygodniowej, miesięcznej i rocznej

IV sesja: „People business”czyli cykl życia pracownika w organizacji

Igor Kałuża - Automatyzacja

ikona: zegar

Długość materiału: 197min

I sesja: Wstęp do automatyzacji i porównanie softu

II sesja: Więcej kroków, większa oszczędność czasu – czyli rozbudowane scenariusze automatyzacji

III sesja: Jeszcze automatyzacja czy już no-code development?

Tomasz Tomaszewski - Budowanie produktów cyfrowych

ikona: zegar

Długość materiału: 330min

I sesja: Product Discovery – jak prowadzić badania i eksperymenty produktowe, które pozwolą Ci zrozumieć czego chcą klienci/użytkownicy i czy to co budujesz ma szanse na sukces.

II sesja: Product Delivery – jak praktycznie wykorzystać framework scruma do współpracy z zespołem przy tworzeniu produktów cyfrowych.

III sesja: Product Strategy – jak planować rozwój produktu za pomocą roadmapy i technik priorytetyzacji.

IV sesja: [Case Study] Wdrożenie na rynek B2B nowego produktu – przyjrzymy się jak w SentiOne wprowadziliśmy na rynek nowy produkt, który dwa lata urósł z 0 do 6,5 mln. zł przychodu.

Piotr Zając - Firma zarządzana z aplikacji

ikona: zegar

Długość materiału: 210min

I sesja: ClickUP – one app to replace them all
II sesja: Pierwsze działania w aplikacji
III sesja: Procesy, procedury, zadania

PSYCHIKA FOUNDERA

Spotkania z psychoterapeutą

ikona: zegar

Długość materiału: 426min

Rozmowy z terapeutami i psychologami na tematy, o których każdy founder myśli, ale nikt nie mówi. Podczas cyklicznych spotkań rozmawiamy o problemach dotykających founderów, m.in. w oparciu o test MBTI.

SPRZEDAŻ I MARKETING

Filip Duszczak - Kultura sprzedaży. Jak budować skuteczne zespoły handlowe.

ikona: zegar

Długość materiału: 168min

I sesja: Budowanie lejków generowania leadów

II sesja: Opracowanie procesu sprzedaży – główne założenia

Piotr Zaniewicz - Budowa i automatyzacja globalnej sprzedaży B2B

ikona: zegar

Długość materiału: 240min

I sesja: Pozyskanie pierwszych 10 klientów

II sesja: Automatyzacja sprzedaży, planowanie procesu sprzedaży, KPI i analiza wyników

III sesja: Delegacja zadań i budowanie zespołu

Adrian Gamoń - LinkedIn dla biznesu

ikona: zegar

Długość materiału: 217min

I sesja: Budowanie marki osobistej (jako foundera, lidera, specjalisty) na Linkedinie

II sesja: Social selling i networking na LinkedInie

III sesja: Koncept komunikacji i tworzenie treści na LinkedInie

IV sesja: Strona firmowa i reklama na LinkedInie

Mateusz Warcholiński - Budowanie dochodowej spółki od zera

ikona: zegar

Długość materiału: 120min

I sesja: Wizja, trendy, badanie rynku – czyli jak znaleźć niszę, w której będziemy operować

II i III sesja: Sprzedaż + Rekrutacja + Marketing – czyli jak zatrudniać pierwszych pracowników i zdobywać pierwszych klientów

IV sesja: OKR, KPI – czyli co i jak mierzyć? Jak wyznaczać cele?

TEAM BUILDING

Aleksandra Pszczoła - Budowanie zespołu

ikona: zegar

Długość materiału: 258min

I sesja: Budowanie efektywnego procesu rekrutacyjnego (tworzenie EVP, persony oraz ogłoszenia)

II sesja: Skuteczne wdrożenie gwarantujące zmniejszenie rotacji.

III sesja: Off-boarding, czyli pożegnanie pracowników w dobrym stylu.

IV sesja: Podstawy employer brandingu. Wizja, misja, wartości

ZARZĄDZANIE FINANSAMI

Maciej Wilczyński - Pricing

ikona: zegar

Długość materiału: 200min

I sesja: Hipotezy i przygotowanie do zmiany
II sesja: Badania cenowe
III sesja: Proces zmiany cennika
IV sesja: Umiejscowienie pricingu w organizacji