AKADEMIA FOUNDERA
AMA Bartosz Ferenc - o budowaniu firm: e-commerce, SaaS, usługowej
Długość materiału: 109min
Bartosz Ferenc to nałogowy przedsiębiorca, który prowadzi szereg różnych organizacji, o czym opowiada podczas prawie dwugodzinnego spotkania.
Piotr Litwa - Google Analytics - mierzenie i rozumienie
Długość materiału: 60min
Piotr Litwa w godzinnym wystąpieniu opowiada o podstawach Google Analytics – m.in.. o tym jak to działa, „z czym to się je” i dlaczego wcale nie jest darmowe.
AMA Franiszek Georgiew
Długość materiału: 143min
Franciszek Georgiew, twórca agencji Tigers, podzielił się z nami kulisami procesu rebrandingu agencji a także odpowiedział na szereg pytań dotyczących tak agencji, jak i jego samego.
AMA Diana Koziarska
Długość materiału: 120min
Wszystko co chcielibyście wiedzieć o funduszach venture capital, ale baliście się zapytać! Diana opowiedziała o tym, jak działa VC, dlaczego ona odrzuca niektóre propozycje, dlaczego czasem należy odrzucić propozycję funduszu… i o wielu innych kwestiach związanych z finansowaniem firmy – absolutny must-watch!
Natalia Laskowska - Jak przeprowadzać spotkania 1:1
Długość materiału: 91min
Podczas spotkania rozmawialiśmy o tym, dlaczego spotkania 1:1 to najważniejsze narzędzie do zarządzania dla managera.
Natalia opowiedziała o podstawowych zasadach prowadzenia takich spotkań i stosowanych technikach, które od ręki można zastosować w codziennej pracy menedżerskiej.
Mick Griffin - Selling to everyone is selling to no one. Learn to narrow down your ICP and learn how to solve their problems
Długość materiału: 55min
Mick na konkretnych przykładach pokazuje, jak sensowne i wartościowe jest określenie granic swojego biznesu i jego odbiorców, nawet jeśli oznacza to odrzucenie sporej grupy potencjalnych, a przynajmniej w naszych głowach, klientów.
Maciej Wilczyński - Pricing, czyli jak sprawić, by firma była 10-15% bardziej rentowna?
Długość materiału: 47min
O tym dlaczego cena jest ważna, dlaczego należy myśleć o niej już teraz i dlaczego „teraz” to za późno jeśli tworzycie już produkt – o tym wszystkim i wielu innych kwestiach Maciej opowiada podczas swojej sesji.
Małgorzata Jasnoch - Przywództwo włączające – jak budować kulturę angażowania zespołu
Długość materiału: 101min
Małgorzata opowiedziała, ale także zachęciła uczestników do stawiania własnych tez i wniosków, o przywództwie włączającym.
Mowa była więc o tym, jak stać się osobą liderską, która z jednej strony otwiera siebie przed zespołem, ale z drugiej zachęca zespół do otworzenia się na nowe zadania i zachęcić ich do współuczestniczenia w procesach decyzyjnych.
Kacper Kostrzewa - Cold calling: jak robić to dobrze
Długość materiału: 107min
Podczas spotkania Kacper opowiada o całym spektrum zagadnień związanych z cold callingiem – m.in. o najczęstszych błędach i ich konsekwencjach czy o tym, jak ważne są skrypty i struktura takich działań. Mówi także o dobrym elevator pitchu, a także uczy jak odróżnić wymówkę klienta od realnej obiekcji, jak odpowiadać na najczęstsze obiekcje klientów i oczywiście – jak radzić sobie z Gatekeeperem czyli recepcją/sekretariatem.
Łukasz Podgajny - Notion jako baza wiedzy – firmowa i osobista
Długość materiału: 63min
Łukasz opowiada o nie tylko ogólnie o Notion, ale przede wszystkim o praktycznych aspektach wykorzystania tego narzędzia. Pokazuje zarówno wykorzystanie go w formie prywatnej bazy wiedzy i informacji, jak i dzielenia się danymi, procedurami czy poradami wewnątrz organizacji.
Arkadiusz Szczudło - Kawka z prawnikiem na temat zabezpieczania swojego IP w działalności
Długość materiału: 32min
Arek przejrzyście odpowiada na najpopularniejsze pytania w zakresie takich tematów jak ochrona marki, rejestracja znaków towarowych i praw autorskich, sposoby na walkę z nieuczciwą konkurencją, praktyczne metody zabezpieczenia IP w Twojej działalności oraz umowy prawnoautorskie.
Adrian Gorzycki - najczęstsze błędy przedsiębiorców, którzy uruchamiają firmowy kanał YouTube
Długość materiału: 65min
Podczas rozmowy z Adrianem dowiedzieliśmy się w jakie pułapki najczęściej wpadają przedsiębiorcy, którzy chcą rozwinąć kanał YouTube dla swojej firmy. Rozmawialiśmy o kolejnych etapach realizacji firmowego kanału YT, aby „natknąć się” na rozmaite problemy i błędy popełniane przez firmy, ich pracowników i właścicieli.
Maciej Oniszczuk - #NowyŁad - rozwiewamy wątpliwości
Długość materiału: 45min
Maciej Oniszczuk rozwiewa rozmaite mity i legendy, jakie narosły wokół przenoszenia firmy do Czech, Wielkiej Brytanii czy też na Cypr lub Maltę. Opowiada, jak to wygląda w praktyce i dla kogo ma sens, a dla kogo niekoniecznie.
Kamil Lelonek - Jak pozbyć się stresu, pokonać zmęczenie i podnieść koncentrację
Długość materiału: 80min
Temperatura w jakiej śpimy, określenie czy występuje u nas więcej serotoniny, dopaminy a może jeszcze innego związku, okulary blokujące światło niebieskie i last but least – suplementacja.
O tym wszystkim i o wielu innych ważnych kwestiach mówił Kamil Lelonek.
Maciej Sasin - Dlaczego firmy potrzebują doradztwa?
Długość materiału: 52min
Maciej opisał problemy Founderów, firm, zobrazował przykładami. Zachęcam do obejrzenia materiału, w którym poruszone są m.in. kwestie:
- ścieżki firm i tego w jakim momencie „życia” zgłaszają się do konsultantów
- relacji i efektywności
- tego, że doradcy pomagają dojść firmom tam, gdzie one chcą
- tego, że z zewnątrz coś może wyglądać ładnie, w przeciwieństwie do tego, co w środku – i jak temu zaradzić
Anna Gąsiorowska - Grywalizacja jako element rozwoju firmy
Długość materiału: 50min
- pokazała, jak i dlaczego grywalizacja pomaga w relacjach z klientem
- na co powinien uważać przedsiębiorca, decydując się na zastosowanie grywalizacji w swojej firmie
- pokazała obszary zainteresowania
- pokazała, w jakich obszarach grywalizacja będzie się rozwijać (tu: warto zwrócić uwagę chociażby na advert gaming!)
Agnieszka Rudak - wirutalna asystentka
Długość materiału: 46min
Dowiesz się:
- jak wygląda relacja na linii WA – przedsiębiorca
- dlaczego warto pytać o bezpieczeństwo danych
- na co firmy powinny zwracać uwagę przy wyborze WA
AMA Wiktor Jodłowski - Zakładanie szkoły językowej
Długość materiału: 100min
Podczas spotkania z Wiktorem dowiedzieliśmy się nie tylko tego, jak krok po kroku tworzyli Talkersi.pl, ale także posłuchaliśmy o ich szybkiej drodze do online’u czy o tym, jak rekrutują lektorów i sprawiają, żeby coraz bardziej angażowali się w funkcjonowanie szkoły.
Andrzej Bieda - Czy Black Friday jeszcze działa? Analiza trendów oraz kampanii Landingi z 2020 roku
Długość materiału: 35min
Biznesowy Klub Dyskusyjny - od 0 do 50 000 MRR
Długość materiału: 100min
Spotkanie poprowadził Bolesław Drapella. Skupiliśmy się na dwóch sferach, tym co pomaga oraz tym co utrudnia rozwój firmy na wczesnym etapie od 0 do 50 tysięcy złotych regularnego miesięcznego przychody (MRR). Różne doświadczenia pomogły wymieniać się nie tylko w tych najważniejszych i często 'wyświechtanych’ niejako hasłach typu 'zespół’, 'budżet’, 'pozyskiwanie klientów’ czy 'planowanie’. Rozmowa pomogła zgłębić te obszary z perspektywy doświadczeń osób, które faktycznie tam były, miału lub mają te wyzwania.
Biznesowy Klub Dyskusyjny - Budowanie kultury organizacji
Długość materiału: 110min
Podczas BKD, które poprowadził Mateusz Kurletto było m. in. o tym, czy rodzina może być wartością i elementem organizacyjnej kultury. Także o tym, co można zrobić, gdy core’owi pracownicy Twojej firmy traktują ją tylko jako kolejne źródło zarobku.
Biznesowy Klub Dyskusyjny: Turkusowe zarządzanie
Długość materiału: 90min
Spotkaliśmy się z Maciejem Sasinem, Jakubem Gołębiowskim, Pawłem Koryckim i Markiem Wzorkiem, by rozmawiać o turkusowym zarządzaniu. Dyskusja toczyła się wokół celów, narzędzi, zespołu. Mogliśmy poznać kilka punktów widzenia.
Biznesowy Klub Dyskusyjny - Pensja Foundera
Długość materiału: 120min
Wynagrodzenie głowy firmy to temat, z którym wiele osób się mierzy. BKD poprowadził Bartosz Gayer.
Biznesowy Klub Dyskusyjny - Kultura organizacji
Długość materiału: 120min
Franciszek Georgiew poruszył bardzo ważne tematy jak firma, budowa, wartości, pracownicy, zespół. Co sprawia, że ludzie identyfikują się z organizacją? Jakie lektury warto poznać, by zgłębić ten temat? Co jest kluczowe?
Marcin Cichocki - Copywriting sprzedażowy
Długość materiału: 30min
Skuteczny tekst napisany w Internecie językiem korzyści to najlepszy sprzedawca w sieci. Napisany raz, działa przez długi czas. Język korzyści jest uniwersalny i nie dotyczy tylko copywritingu, ale także bezpośredniej sprzedaży.
How I built it: Just Join IT
Długość materiału: 30min
Piotr Nowosielski to pasjonat startupów i rozwoju biznesu w oparciu o społeczność. CEO Just Join IT (www.justjoin.it). Wychodzi z założenia, że najlepsze rzeczy w marketingu, tak samo jak w życiu, są za darmo, a firmy powinny starać się skracać dystans i pokazywać ludzką twarz swojej marki. O tym opowiadał na ostatnim spotkaniu.
How we built it - Unity Group
Długość materiału: 50min
Grzegorz Kuczyński i Grzegorz Rudno-Rudziński opowiedzieli o tym, jak wyglądało dojrzewanie kultury organizacji Unity Group, ale również o tym, jak sprawić, aby po 20 latach dalej chcieć być razem w biznesie. Jak sami twierdzą, nie dotyka ich problem samotności Foundera, bo tworzą zespół, o który dbają niczym o związek. Pod tym względem wielu uważa ich za unikat – zespół Founderów, który gra razem, nie zaś jako jednostki.
AMA Anna Rek i Jakub Gołębiowski - Videomarketing
Długość materiału: 60min
Dowiecie się m.in. o ewolucji TikToka (i dlaczego jak zaczynać to JUŻ!), strategii, roli explainera i tym, czym dokładnie jest, opowiadaniu historii. A także na co w ogóle zwrócić uwagę, zaczynając temat tworzenia video w firmie.
AMA Filip Głodek - Jak założyć restaurację
Długość materiału: 60min
Restauracja, foodtruck, kawiarnia… w zasadzie mamy odpowiedzi na pytania o dowolny biznes gastronomiczny! Jak go założyć? Ile to kosztuje? Jak udało się przetrwać czasy pandemiczne w branży gastro?
AMA Małgorzata Bekas - Z IT do własnego biznesu opartego na pasji
Długość materiału: 90min
Droga Founderki, która jest wulkanem energii! O pracy na etacie, by później… zająć się psami! Biznes „Mam psa! I co teraz?” to owoc pracy i realizowaniu się w pasji, o czym opowiedziała Małgorzata Bekas.
PROCESY I STRATEGIA
Piotr Litwa - Analityka w służbie firmy
Długość materiału: 169min
I sesja: Największe zagrożenia w Google Analytics
II sesja: Segmentacja użytkowników
III sesja: Optymalizacja landing page
IV sesja: Optymalizacja ścieżki użytkownika
Maciej Milcarz - Prognozowanie w Excelu
Długość materiału: 397min
I sesja: Cashflow like a pro: czym jest trend liniowy, jak jest zbudowany, jakie są jego wady?
II sesja: Czym są wahania sezonowe, jak są wyznaczane?
III sesja: Value at risk oraz Tail value at risk oraz case study pewnego startupu
IV sesja: Prognozowanie oparte o wiedzę ekspercką i symulacje Monte Carlo.
Konrad Kwiatkowski - Strategia i egzekucja
Długość materiału: 387min
I sesja: Wartości organizacji, misja (w oparciu o podejście Scaling Up. 2.0) i BHAG
II sesja: Strategia, 3-letni plan strategiczny (w oparciu o podejście Scaling Up. 2.0) i kierunki strategiczne (w oparciu o metodologię BSC –Balanced Scored Card)
III sesja: Cele roczne, szczegółowy plan działań rocznych i techniki wyznaczania oraz egzekwowania w/w celów na bazie dziennej, tygodniowej, miesięcznej i rocznej
IV sesja: „People business”czyli cykl życia pracownika w organizacji
Igor Kałuża - Automatyzacja
Długość materiału: 197min
I sesja: Wstęp do automatyzacji i porównanie softu
II sesja: Więcej kroków, większa oszczędność czasu – czyli rozbudowane scenariusze automatyzacji
III sesja: Jeszcze automatyzacja czy już no-code development?
Tomasz Tomaszewski - Budowanie produktów cyfrowych
Długość materiału: 330min
I sesja: Product Discovery – jak prowadzić badania i eksperymenty produktowe, które pozwolą Ci zrozumieć czego chcą klienci/użytkownicy i czy to co budujesz ma szanse na sukces.
II sesja: Product Delivery – jak praktycznie wykorzystać framework scruma do współpracy z zespołem przy tworzeniu produktów cyfrowych.
III sesja: Product Strategy – jak planować rozwój produktu za pomocą roadmapy i technik priorytetyzacji.
IV sesja: [Case Study] Wdrożenie na rynek B2B nowego produktu – przyjrzymy się jak w SentiOne wprowadziliśmy na rynek nowy produkt, który dwa lata urósł z 0 do 6,5 mln. zł przychodu.
Piotr Zając - Firma zarządzana z aplikacji
Długość materiału: 210min
I sesja: ClickUP – one app to replace them all
II sesja: Pierwsze działania w aplikacji
III sesja: Procesy, procedury, zadania
PSYCHIKA FOUNDERA
Spotkania z psychoterapeutą
Długość materiału: 426min
Rozmowy z terapeutami i psychologami na tematy, o których każdy founder myśli, ale nikt nie mówi. Podczas cyklicznych spotkań rozmawiamy o problemach dotykających founderów, m.in. w oparciu o test MBTI.
SPRZEDAŻ I MARKETING
Filip Duszczak - Kultura sprzedaży. Jak budować skuteczne zespoły handlowe.
Długość materiału: 168min
I sesja: Budowanie lejków generowania leadów
II sesja: Opracowanie procesu sprzedaży – główne założenia
Piotr Zaniewicz - Budowa i automatyzacja globalnej sprzedaży B2B
Długość materiału: 240min
I sesja: Pozyskanie pierwszych 10 klientów
II sesja: Automatyzacja sprzedaży, planowanie procesu sprzedaży, KPI i analiza wyników
III sesja: Delegacja zadań i budowanie zespołu
Adrian Gamoń - LinkedIn dla biznesu
Długość materiału: 217min
I sesja: Budowanie marki osobistej (jako foundera, lidera, specjalisty) na Linkedinie
II sesja: Social selling i networking na LinkedInie
III sesja: Koncept komunikacji i tworzenie treści na LinkedInie
IV sesja: Strona firmowa i reklama na LinkedInie
Mateusz Warcholiński - Budowanie dochodowej spółki od zera
Długość materiału: 120min
I sesja: Wizja, trendy, badanie rynku – czyli jak znaleźć niszę, w której będziemy operować
II i III sesja: Sprzedaż + Rekrutacja + Marketing – czyli jak zatrudniać pierwszych pracowników i zdobywać pierwszych klientów
IV sesja: OKR, KPI – czyli co i jak mierzyć? Jak wyznaczać cele?
TEAM BUILDING
Aleksandra Pszczoła - Budowanie zespołu
Długość materiału: 258min
I sesja: Budowanie efektywnego procesu rekrutacyjnego (tworzenie EVP, persony oraz ogłoszenia)
II sesja: Skuteczne wdrożenie gwarantujące zmniejszenie rotacji.
III sesja: Off-boarding, czyli pożegnanie pracowników w dobrym stylu.
IV sesja: Podstawy employer brandingu. Wizja, misja, wartości
ZARZĄDZANIE FINANSAMI
Maciej Wilczyński - Pricing
Długość materiału: 200min
I sesja: Hipotezy i przygotowanie do zmiany
II sesja: Badania cenowe
III sesja: Proces zmiany cennika
IV sesja: Umiejscowienie pricingu w organizacji