Budujesz swój biznes? Zobacz konferencję Founders Mind na PGE Narodowy [20 października]

Sprawdź agendę i dołącz

W listopadzie wystartował Pan z firmą , jak powstał pomysł na własny biznes?

Pomysł na biznes był praktycznie od … zawsze, odkąd rozpocząłem karierę zawodową. Wizja tworzenia czegoś nowego, innowacyjnego, w mojej głowie powstawała latami. Obserwując od 2015 roku rynek kryptowalut widziałem potencjał w branży, ale chciałem stworzyć coś, co w połączeniu z wirtualną walutą da namacalny „efekt” i stanie się przełomowe, nie tylko dla branży krypto, ale wniesie nową świeżość w kluczowym dla nas Blue Market.

Bodźcem, który utwierdził mnie w moim przekonaniu wydarzył się w grudniu 2020 na WallStreet – zadebiutował pierwszy index giełdowy oparty na wodzie – NASDAQ Veles California Water Index (NQH2O) – stawiający ją na równi z surowcami takimi jak ropa naftowa, złoto, srebro czy soja.

Analizując raporty międzynarodowe na temat nadchodzącego kryzysu wodnego, wpadłem na pomysł hybrydy dostępnych technologii z walutą wirtualną i połączenia ich z technologią optymalizacji procesów wodnych – tak powstał pomysł na pierwszą na świecie walutę wirtualną, opartą na wodzie.

Czym dokładnie jest Naiad Water Investments?

Jesteśmy projektem łączącym jak wyżej wspominałem kilka futurystycznych, ale już dostępnych technologii (zbierania danych, Artificial Intelligence, Metaverse , crypto/blockchain) z jednym z najbardziej przyszłościowych rynków następnych 30 lat czyli tzw. Blue Market – szeroko pojętym rynkiem wody i powiązanych z nią gałęzi przemysłu. Nadchodzący kryzys wodny i zmiany klimatyczne zmuszają nas do szukania zaawanasowanych rozwiązań technologicznych, wpływających w szczególności na optymalizacje procesów wodnych w takich branżach, jak rolnictwo (70% światowego zużycia), przemysł spożywczy, farmaceutyczny czy tekstylny.

Unifikacja technologii świata wirtualnego i rzeczywistego daje olbrzymie możliwości każdemu z naszych inwestorów. Przetwarzanie danych dzięki technologii AI umożliwi nam budowę wirtualnych modeli wzrostu roślin, stworzonych na ich podstawie i dostosowania ich do optymalnego wzrostu w każdych warunkach w świecie rzeczywistym.

Twórca Facebooka, który dziś rozwijany jest pod nazwą META (Metaverse) oraz konkurencyjne projekty jak Sandobx czy Decentraland przeniosą możliwości rozwoju technologii i biznesu do świata wirtualnego. Nasz projekt więc ze strony technologii będzie oparty na naszej kryptowalucie oraz projektach w świecie Metaverse, ale technologie te będą tylko pomocą do ulepszania rzeczywistych systemów irygacyjnych i możliwości zwiększenia zbiorów, przy minimalnych nakładach nawodnienia.

Zamierzamy nie tylko optymalizować procesy wodne w przemyśle czy rolnictwie, ale także pozyskiwać wodę najbardziej innowacyjnymi sposobami . Dzięki inwestycjom w nieruchomości rolne, nieużytki i źródła wody przeniesiemy najbardziej zaawanasowane dostępne w dzisiejszym świecie technologie na namacalny grunt. Pod kątem biznesowym to olbrzymia oszczędność wody i przede wszystkim mniejsze zatrucie eksploatowanego środowiska, a także inwestycja w realne aktywa jak ziemia i źródła wody, które będą podstawą przeniesienia technologii do realnych warunków. Możemy się więc określić jako pierwsze Eco-crypto, będące bardziej stabilne niż stable coin- a osoby które zechcą być częścią naszej społeczności, będą miały realny wpływ na poprawę kryzysu wodnego – który dotyczy wszystkich.

Na jakim etapie działalności znajdujecie się obecnie?

Działamy już od grudnia 2020 r. by w odpowiednim momencie rozpocząć projekty które są zaawansowane i długofalowe. Oficjalnie wystartowaliśmy w listopadzie 2021, a na rynek zamierzamy wejść w Q1 2022r.

Aktualnie skupiamy się na pozyskaniu inwestorów strategicznych oraz partnerów technologiczny i promocji naszego rozwiązania na rynkach międzynarodowych. Jesteśmy już w trakcie realizacji projektów technologicznych, związanych z optymalizacja procesów wodnych, których pełne wdrożenie na skalę globalną zakładamy do 2025 roku. Prototyp naszej aplikacji powinien zacząć zbieranie danych terenowych jeszcze w tym roku (2022), a powiązany z nią bezpośrednio projekt naiad -metaverse, mamy zamiar wdrożyć wraz z rokiem 2023.

Kto stanowi grupę docelową Pana firmy?

Naszą docelową grupą odbiorców są wszyscy, ponieważ kryzys w najbliższych latach dotknie każdego z nas. Zarówno klienci indywidualni ,instytucje rządowe, firmy z sektorów rolniczego, spożywczego, tekstylnego, chemicznego czy farmaceutycznego. Woda jest potrzebna przy prawie każdym procesie gospodarczym i powiązana jest z każdym rynkiem i przemysłem na świecie. Dodatkowo kierować będziemy naszą inwestycję i technologie powiązane, do organizacji mających masowe zużycie wody i których przyszłość zależy od jej przyszłych cen i zasobów.

Konferencja od przedsiębiorców dla przedsiębiorców

Przed jakimi wyzwaniami stoi Pan obecnie, jako CEO nowopowstałej firmy?

Aktualnie moim największym wyzwaniem będzie uświadomienie jak największej liczbie ludzi, że problem kryzysu wodnego jest już realny i namacalny. Dostęp do wody w obecnej formie, za parę lat będzie nieosiągalny.

Wyzwanie to wiąże się z międzynarodowym skalowaniem biznesu oraz zakupem i uruchomieniem pierwszych inwestycji, na których rozpoczniemy wdrażanie naszej technologii. Naszymi głównymi wyzwaniami na początek są rynki świadome kryzysu jak – zachodnie wybrzeże USA , Australia, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Katar czy Indie.

Dużym wyzwaniem, będzie uświadomić każdemu inwestorowi, że jego inwestycja w Naiad oprócz stabilności i zysków, przynosić będzie jeszcze rozwiązanie światowych problemów. Chcemy, aby każda osoba, która zetknie się z naszą ideą, była bardziej świadoma i zainteresowana tematem kryzysu wody oraz, że zmieni to postrzeganie technologii blockchain jako „bańki mydlanej”.

Skąd czerpie Pan inspirację oraz wiedzę o biznesie?

Moją największa inspiracja do stworzenia tego projektu była świadomość nadchodzącego problemu. Jestem świadomy, że za parę lat będziemy żyć w czasach, gdzie woda będzie surowcem tak cennym jak złoto i o wiele bardziej deflacyjnym… a tysiące ludzi dziennie ginie/ umiera z braku do jej dostępu.

Nie da się ukryć, że w dobie dzisiejszej technologii, wiedza o rynku wody jest ogólnodostępna, wiąże się z międzynarodową dokumentacją, szczegółowymi raportami i publikacjami naukowymi. Organizacje zajmujące się tematem jak ONZ, UNICEF czy UE, a także Uczelnie, Uniwersytety czy Instytuty Badawcze tworzą własne raporty ze szczegółowymi danymi na temat nadchodzącego kryzysu i problemami które musimy rozwiązać. Analizując te dane i łącząc ze sobą wszystkie kropki wraz ze swoim Teamem, podjąłem rękawice i postanowiłem wykorzystać i dostosować możliwości technologii blockchain nie tylko do zarabiania, ale też rozwiązywania problemów w jednym.

Plany na 2022?

Nasze plany na kolejne lata są dość rozległe, więc jeśli mam określić te na 2022 r. to przede wszystkim – nabycie pierwszych inwestycji, a także wystartowanie z pierwszym prototypem aplikacji Five Elements Analitycs i wypróbowanie jej w warunkach rzeczywistych.

Zależy nam też na jak największym rozwoju technologicznym w sferze przetwarzania danych związanych z aplikacją oraz optymalizacji indywidualnego procesu wzrostu roślin z nim powiązanych. Planujemy także poprzez naszą aplikację i projekty powiązane z naszą krypto walutą, umożliwić lepsze możliwości zarządzania wodą, co wpłynie także na lepsze możliwości jej optymalizacji na danych terenach.

Mamy w planach także projekty humanitarne których póki co nie chcę zdradzać, ale na pewno nie zapomnimy, o tych którzy już dziś najbardziej potrzebują wody i jej stałego dostępu.

Ostatnie Wpisy

Bankowy niezbędnik przedsiębiorcy — konto firmowe

Michał Bąk
24 maja, 2022

Doszliśmy do wniosku, że briefowanie klientów nie działa – Marcin Cichocki (Kuźnia Treści)

Monika Troska
20 kwietnia, 2022

Marzysz o własnym biznesie? Może warto zdecydować się na franczyzę punktu kurierskiego? Oto TOP 5 „za”.

Michał Bąk
19 kwietnia, 2022

Czym jest Founders.pl?

Founders.pl to zamknięta platforma ludzi biznesu, której celem jest rozwinięcie Twojej sieci kontaktów i zwiększenie wiedzy biznesowej.

Networking

To miejsce dyskusji founderów, którzy dzielą się wiedzą, nawiązują współpracę i wspólnie rozwiązują problemy napotykane przez ich organizacje.

Wiedza

To miejsce ciągłego rozwoju biznesowego, kilkadziesiąt godzin nagrań z różnych obszarów budowania firmy, warsztaty, webinary i spotkania z psychologami.