Budujesz swój biznes? Zobacz konferencję Founders Mind na PGE Narodowy [20 października]

Sprawdź agendę i dołącz

Chcesz zacząć przygodę z biznesem kurierskim? To dobry wybór. Branża logistyczna nieustannie się rozwija, a liczba nadawanych przesyłek ciągle rośnie. Jak można to wykorzystać? Na przykład poprzez otwarcie punktu kurierskiego. Czy warto? Jakie jest ryzyko? Poznaj 5 głównych zalet takiego biznesu. 

Jak założyć firmę kurierską – franczyzę?

Najprostszym sposobem, który jednocześnie nie wymaga sporych nakładów finansowych, jest otwarcie punktu kurierskiego na zasadach franczyzy. Można to zrobić w łatwy sposób. Wystarczy nawiązać współpracę z firmą, która taką opcję oferuje. Zakładając franczyzę punktu kurierskiego, nie musisz mieć dużego wkładu własnego, a możesz zarobić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie. 

Zyski mogą się oczywiście różnić ze względu na lokalizację takiego punktu czy jego popularność wśród klientów. Nie zmienia to jednak faktu, że biznes kurierski w takim wydaniu jest dobrym pomysłem dla początkujących przedsiębiorców. Sprawdź, dlaczego warto.

Franczyza taniego kuriera – mały wkład własny

Pierwszym plusem jest to, że do otwarcia punktu kurierskiego nie potrzebujesz dużych inwestycji w sprzęt, urządzenia, oprogramowanie czy szkolenia. Wystarczy, że dysponujesz niewielkim lokalem, a całą resztę zaoferuje Ci franczyzodawca. Przeszkoli Cię oraz wyposaży w programy do nadawania i odbierania paczek. Doskonałym przykładem pomysłu na biznes kurierski dla początkujących, którzy nie dysponują sporą ilością środków, jest franczyza punktu kurierskiego ShipCenter

Otwarcie punktu kurierskiego – nie musisz zdobywać klientów

To bardzo ważne na początek – nie musisz samodzielnie zdobywać klientów ani inwestować w reklamę. Tym zajmuje się firma oferująca franczyzę. Jest to niezwykle korzystne, ponieważ jeśli musiałbyś konkurować z dużymi firmami, powodzenie inwestycji byłoby minimalne. Działasz pod szyldem jednej z firm, dlatego jesteś rozpoznawalny na rynku. A to wpływa na wyższe zainteresowanie klientów.

Zysk z biznesu kurierskiego jest dosyć pewny

Nadawanie i odbieranie paczek w punktach kurierskich cieszy się dużą popularnością. Dzięki temu z pewnością nie będziesz narzekał na małe zainteresowanie. Twoje zyski są uzależnione od liczby obsłużonych paczek, zwykle otrzymujesz prowizję od każdej z nich. Jeśli zatem zdecydujesz się na otwarcie punktu kurierskiego w okolicy, gdzie jest niewiele takich miejsc, możesz liczyć na spore obroty. 

Franczyza taniego kuriera – bezpieczny pomysł na biznes

To może być ważny punkt dla młodych przedsiębiorców. Prowadzenie firmy zawsze wiąże się z określonym ryzykiem. Większość działalności zamyka się już na początku swojego istnienia. Działając jako franczyza firmy kurierskiej, nie musisz się tym martwić – działasz pod szyldem dużego, rozpoznawalnego przedsiębiorcy. Jest zatem znikome ryzyko, że on upadnie lub straci zainteresowanie klientów. Jest to wygodne i przede wszystkim bezpieczne dla franczyzobiorcy. 

Dodatkowe możliwości

Wiele firm oferuje dodatkowe opcje podczas franczyzy punktu kurierskiego. Jeśli chcesz oferować także inne usługi, możesz zdecydować się na otwarcie punktu ksero-drukarskiego, reklamowego, wyrób pieczątek i pokrewne działania. To kolejne możliwości zarobkowe, na których możesz zyskać.

Podsumowując, jeśli chcesz zacząć działać w biznesie kurierskim, franczyza takiego punktu może być najlepszym pierwszym krokiem w tej branży. Warto zapoznać się z dostępnymi ofertami i wybrać najlepszą – taką, która jest dopasowana do twoich możliwości i oczekiwań. Weź też pod uwagę lokalizację, w której planujesz otworzyć taki lokal. Od niej zależy zainteresowanie usługami potencjalnych klientów.


Artykuł sponsorowany

Ostatnie Wpisy

Bankowy niezbędnik przedsiębiorcy — konto firmowe

Michał Bąk
24 maja, 2022

Doszliśmy do wniosku, że briefowanie klientów nie działa – Marcin Cichocki (Kuźnia Treści)

Monika Troska
20 kwietnia, 2022

Jestem zdania, że siła pochodzi z wewnątrz, ale impulsy przychodzą z zewnątrz – Szymon Michna (GdzieCoJest.pl)

Monika Troska
15 kwietnia, 2022

Czym jest Founders.pl?

Founders.pl to zamknięta platforma ludzi biznesu, której celem jest rozwinięcie Twojej sieci kontaktów i zwiększenie wiedzy biznesowej.

Networking

To miejsce dyskusji founderów, którzy dzielą się wiedzą, nawiązują współpracę i wspólnie rozwiązują problemy napotykane przez ich organizacje.

Wiedza

To miejsce ciągłego rozwoju biznesowego, kilkadziesiąt godzin nagrań z różnych obszarów budowania firmy, warsztaty, webinary i spotkania z psychologami.